Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Ecco the Dolphin

2011.08.21. 12:45 >>>> Bear >>>> SEGA, RETRO >>>> : 1697 : 0


Mindig örömmel tölt el, ha a futószalagon gyártott lövöldözôs piff-puff és ugra-bugra programok sokaságában feltûnik egy ilyen teljesen szokatlan, egyedi elgondolású, szuper ötleteken alapuló anyag. Ráadásul, ha ez magyar honfitársaim egy kis csoportjának munkája, akkor még felemelôbb ez az érzés.
A program kivitelezésérôl csak szuperlatívuszokban lehet beszélni.
A grafika és a hátterek kidolgozása csodálatos, a sprite-ok animációja teljesen élethû, a hanghatások tökéletesen találóak, a CD-s soundtrack pedig megrendítôen szép.

A grafika és a hátterek kidolgozása csodálatos, a sprite-ok animációja teljesen élethû, a hanghatások tökéletesen találóak, a CD-s soundtrack pedig megrendítôen szép.

Fôhôsünk ECCO a delfin, békésen úszkált társaival a tengerben, mikor furcsa vihar tört ki és messze elsodorta lakóhelyétôl.
Feladatunk ezek után, hogy szegény ECCO-t visszavezessük a helyes úton, hogy megtalálja társait. Persze ez az út egyáltalán nem olyan sima, mint ahogy gondolnánk.
Utunk során sok-sok veszély leselkedik ránk - azaz ECCO-ra -, logikai feladatokat kell megoldanunk a továbbjutáshoz és sokszor van amikor csak a gyorsaságunkon múlik minden. Persze ez csak úgy simán nem megy, ezért ECCO egy pár extra dolgot is tud.
Az elsô extra az, hogy delfinünk az "A" gomb megnyomásával hangot ad ki, azaz “énekelni” tud.
Ez sokmindenre használható.
Úgy tudunk beszélgetni a vízben élô állatokkal - amelyik ért delfinül - és sok értékes információkhoz juthatunk hozzá, melyek segítenek a továbbhaladásban. A másik hasznos funkció, hogy e hang radarként használható.
Ha a gombot lenyomva tartjuk, akkor a visszatérô hullám az adott irányról ad egy kis térképet, ahol látszanak a különbözô utak, veszélyforrások, eleség és levegôlelôhelyek. A víz alatt találhatók még óriáskristályok, melyek egyik része egy “kulcsot” ad, a másik részük valamilyen kijáratot zár el, azaz “kapu”.
Ha a megfelelô “kulcs”-nál “éneklünk”, akkor kapunk egy hangot, amit ECCO megjegyez és ezt a megfelelô “kapu”-nál “el énekelve” az út szabaddá válik.
Minél tovább jutunk a pályákon, annál több “kulcs” és “kapu” lesz egy pályán elhelyezve.
Ha rossz sorrendben nyitjuk a kapukat, akkor delfinünk bezárhatja magát, ugyanis a kapuk újra bezáródnak és egy “kulcsot” csak egyszer lehet használni. Utána ECCO elfelejti és mehetünk vissza a kulcsot adó kristályhoz újra megtanulni a hangot.

A másik extra, hogy hôsünk a "B" gomb megnyomásával rövid idôre turbó sebességre kapcsol.
Ezt használva tudjuk ellenfeleinket jobb belátásra bírni, ugyanis ECCO ilyenkor az orrát használva “leorrolja” ellenfeleit.
Kisebb ellenfeleknek elég egy orrolás, a nagyobbaknak kettô vagy akár három orrolás kell, hogy eltûnjenek. Ezt a funkciót kell használni még amikor veszélyes, kis helyen kell gyorsan átsiklani, illetve ha áramlással szemben kell úszni.

A "C" gomb segítségével gyorsabb sebességre kapcsol delfinünk. Ez olyankor hasznos, ha egy pályát gyorsan kell teljesíteni. Hôsünk ugyebár emlôs állat, tehát tüdôvel lélegzik és ezért csak néhány percig tud levegôvétel nélkül a víz alatt úszkálni. Tehát figyelni kell, hogy ECCO nehogy megfulladjon.
Levegôt a felszínen vehetünk, illetve a víz alatti barlangokba zárt levegôbôl. Néhány helyen a talajból apró buborékok szállnak fel, levegôt itt is vehetünk.

Ellenfeleinktôl elszenvedett sérüléseinket többféleképpen gyógyíthatjuk.
A legegyszerûbb módszer, ha a tengerben elszórtan úszkáló apróbb halakból álló rajba “belerabolunk” a "B" gombbal.
Ilyenkor ECCO elkap egyet és megeszi. Egyes kagylók, ha “énekelünk” nekik, akkor gyógyító buborékokat eregetnek magukból. Ezeket elkapva növelhetjük energiánkat.

Az irányítás kicsit nehéz, fôleg a vízbôl való kiugrásokat és a különbözô tárgyak tologatását kell sokat gyakorolni, de ha valaki próbált már delfint idomítani annak nem lesz gondja. Hát ennyit ECCO-ról.

Végezetül néhány tipp.
Ha a képernyôn lévô másik tengerrészre a víz alatt nem tudunk átjutni, próbáljuk meg a vízbôl kiugorva.
Alulról jövô erôs áramlásnál  sokat segíthet egy szikladarab vagy egy leorrolt óriásteknôs “árnyékában” úszni.
A víz alatt megjelenô forgó csillagokból álló “izé” sziklatorlaszokat tud elmozdítani ha “odaénekeljük”.

A víz alatt megjelenô forgó csillagokból álló “izé” sziklatorlaszokat tud elmozdítani ha “odaénekeljük”.
Sorry, there is a glitch in the system. The webmaster has been notified of the issue.